News Blog

Ενημερωθείτε άμεσα για όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο των ανελκυστήρων...

ΑΡΧΙΚΗNEWS BLOGΧρήσιμες ΣυμβουλέςΟδηγίες Απεγκλωβισμού

" Οι δώδεκα μύθοι του ασανσέρ " Μύθος 10ος: Το καινούριο όλο χαλάει...

Είναι φιλάσθενος ο καινούριος μας ανελκυστήρας;

Έχουμε εγκαταστήσει τον καινούριο μας ανελκυστήρα ή έχουμε επισκευάσει τον παλαιό βάζοντας ότι πιο σύγχρονο διαθέτει η τεχνολογία, όμως το ασανσέρ συνέχεια είναι σταματημένο... Γιατί να συμβαίνει αυτό; Είναι προιόν καλοστημένης απάτης από το συνεργείο συντήρησης του ανελκυστήρα ή υπάρχει λόγος;

 

1) Τι σημαίνει καινούριος ανελκυστήρας και τι επισκευασμένος;

 

Με τον όρο καινούριος ανελκυστήρας εννοούμε τον ανελκυστήρα που εγκαθίστανται εξ αρχής σε κάποιο κτίριο με όλα του τα υλικά καινούρια. Δηλαδή μιλάμε για την περίπτωση που έχουμε ένα άδειο φρεάτιο και κάνουμε μελέτη ώστε να παραγγείλουμε και να εγκαταστήσουμε ένα νέο ασανσέρ.

Με τον όρο επισκευασμένος ανελκυστήρας, εννοούμε την περίπτωση όπου μια παλαιά εγκατάσταση ανελκυστήρα επιδέχεται κάποιας έκτασης - μεσαίας ή μεγάλης - επέμβασης αντικατάστασης παλαιών του εξαρτημάτων ώστε να βελτιωθεί η να γίνει ασφαλέστερη η λειτουργία του. Οι επεμβάσεις αυτές μπορεί να γίνουν είτε στον μηχανολογικό εξοπλισμό της εγκατάστασης, είτε στο ηλεκτρικό μέρος αυτής είτε και στα δύο μαζί.

 

2) Τι σημαίνει ο όρος "παιδικές ασθένειες του ανελκυστήρα";

 

Με τον όρο "παιδικές ασθένειες του ανελκυστήρα" εννοούμε τις αρχικές βλάβες που δημιουργούνται σε μια νέα εγκατάσταση ασανσέρ για κάποιο χρονικό διάστημα μετά τη παράδοση του έργου στο πελάτη. Η προοπτική αυτή αποτελεί τις περισσότερες φορές φυσικό επακόλουθο και όχι απαραίτητα προιόν κακής τοποθέτησης των εξαρτημάτων.

Αυτό συμβαίνει διότι ο ανελκυστήρας είναι ένα μηχάνημα το οποίο συναρμολογείται στο έργο και τεστάρετε με τη χρήση του από το πελάτη...Δεν υπάρχει δηλαδή η δυνατότητα, όπως στη βιομηχανία αυτοκίνητου, να συναρμολογηθεί σε κάποιο εργαστήριο και να τεσταριστεί για κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να παραδοθεί ως ώριμο προιόν στο πελάτη...Δυστυχώς λοιπόν, ο ίδιος ο πελάτης αποτελεί τον tester της εγκατάστασης και γίνεται αποδέκτης των όποιων αρχικών προβλημάτων μπορεί να προκύψουν μέχρι η εγκατάσταση να "ρολάρει" όπως λέμε...

Στη περίπτωση του επισκευασμένου ανελκυστήρα, ο όρος "παιδικές ασθένειες" αναφέρεται στα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν καθώς παλαιά και νέα εξαρτήματα προσπαθούν να συνεργαστούν. Θα μπορούσε κάποιος να παρομοιώσει τη κατάσταση με αυτή του ασθενούς που βγαίνει από κάποια εγχείρηση και χρειάζεται ένα εύλογο διάστημα μέχρι να επανέλθει...

Είναι λογικό πως όταν σε έναν ανελκυστήρα 40 -50 χρόνων αποφασίζεις να αντικαταστήσεις σημαντικό μέρος της παλαιάς εγκατάστασης κάνοντας μιας κάποιας έκτασης εργασίες, κάποια από τα γερασμένα εξαρτήματα που δεν αντικαθίστανται, να βγάλουν προβλήματα αφού λόγω των εργασιών διαταράχθηκε η κατάσταση ομαλής λειτουργίας στην οποία είχαν επέλθει με τα χρόνια. Με λίγα λόγια, διαταράσσεται η "ηρεμία" τους... όμως δε γίνεται διαφορετικά...

 

3) Έχει περάσει αρκετό διάστημα από τις "παιδικές ασθένειες" και το ασανσέρ συνεχίζει να κάνει βλάβες!

 

Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την ουσία του άρθρου...

Πέραν των παιδικών ασθενειών που προαναφέραμε, πρέπει να γίνει σαφές στους ιδιοκτήτες ανελκυστήρων, ότι πλέον οι σύγχρονοι αυτοματισμοί ασανσέρ είναι ηλεκτρονικοί, με πολλαπλάσια συστήματα ασφάλειας για τους χρήστες αλλά και την ίδια την εγκατάσταση. Όπως και στα σύγχρονα αυτοκίνητα, έτσι και στους σύγχρονους ανελκυστήρες, οι έλεγχοι που γίνονται από το πίνακα λειτουργίας - από τη ποιότητα της ηλεκτροδότησης μέχρι το κύκλωμα ασφαλείας - είναι κατά πολύ περισσότεροι από αυτούς που γίνονταν με ένα κλασικό πίνακα λειτουργίας παλαιότερης τεχνολογίας.

Περισσότερα συστήματα ασφάλειας όμως συνεπάγεται αυτομάτως και περισσότερες πιθανότητες ακινητοποίησης του ανελκυστήρα...Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα βλάβη στο ασανσέρ από αστοχία...αλλά πολλές φορές είναι αποτέλεσμα επέμβασης των συστημάτων ασφαλείας για λόγους που επιβάλουν οι σύγχρονες προδιαγραφές ανελκυστήρων.

Ένα κλασικό παράδειγμα είναι η ακινητοποίηση του ανελκυστήρα από τον επιτηρητή φάσεων (δες εδώ παλαιότερο άρθρο), λόγω ελλιπούς ηλεκτροδότησης από τη ΔΕΗ, για τη προστασία του ηλεκτροκινητήρα. Αυτό, ο πελάτης θα το μεταφράσει ως βλάβη από κακή συντήρηση ή χρήση χαμηλής ποιότητας υλικών από τον συντηρητή που όμως δεν ευσταθεί, αφού ο ανελκυστήρας ακινητοποιείται για να αποτραπεί η κατάρρευση του τυλίγματος του ηλεκτροκινητήρα από την κακή ποιότητα ρεύματος που φθάνει στο τύλιγμα και φυσικά δεν ευθύνεται κανένας άλλος από την εταιρεία παροχής, δηλαδή τη ΔΕΗ.

Η συγκεκριμένη βλάβη είναι πολύ συχνή στη χώρα μας, καθώς το δίκτυο ηλεκτροδότησης έχει πολλά προβλήματα και γίνεται πιο συχνό τους καλοκαιρινούς μήνες με τις υψηλές θερμοκρασίες όπου δουλεύουν τα air condition και το δίκτυο ταλαιπωρείται αλλά και τους χειμερινούς μήνες με κακές καιρικές συνθήκες όπου έχουμε πτώσεις πυλώνων και κολόνων της ΔΕΗ, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του διτκύου δεν είναι επίγειο...  

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα επιπλέον συστήματα ασφάλειας δεν είναι καπρίτσιο των κατασκευαστών αλλά επιβάλλονται από το νόμο και είναι απαραίτητα ώστε να αδειοδοτηθεί ο ανελκυστήρας.

 

Προτού λοιπόν στραφούμε εναντίον του συντηρητή μας μετά από κάποια ενδεχόμενη ακινητοποίηση του ανελκυστήρα μας, καλό θα ήταν να σκεφτούμε ότι ο λόγος ακινητοποίησης μπορεί να συμβαίνει για να προστατευτούμε από ατύχημα ή κοστοβόρα επισκευή και όχι για να ταλαιπωρηθούμε...

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 06 Μαΐου 2015 11:40

Επικοινωνία


Τηλέφωνο(+30) 210 7750175

Fax(+30) 210 7789759

e-mailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΔιεύθυνσηΙασ. Μαράτου 49,  Ζωγράφου