News Blog

Ενημερωθείτε άμεσα για όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο των ανελκυστήρων...

ΑΡΧΙΚΗNEWS BLOGΕνημερωτικά Άρθρα" Οι δώδεκα μύθοι του ασανσέρ " Μύθος 11ος: Όσο το πατάς έρχεται...

" Οι δώδεκα μύθοι του ασανσέρ " Μύθος 6ος: Υδραυλικοί ανελκυστήρες = 50% λιγότερη κατανάλωση ρεύματος;

Βάλε υδραυλικό ανελκυστήρα! καταναλώνει το μισό ρεύμα...

 

Στο σημερινό άρθρο, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε ορισμένες επεξηγήσεις,  γύρω από το παρεξηγημένο  "συντριπτικό" πλεονέκτημα του υδραυλικού ανελκυστήρα - σε σχέση με τον ηλεκτρομηχανικό - όσο αφορά την κατανάλωση ρεύματος  κατά τη λειτουργία του ασανσέρ. Πολύς κόσμος έχει την εντύπωση ότι ο υδραυλικός ανελκυστήρας καταναλώνει το μισό ρεύμα - σε σχέση με τον συμβατικό ηλεκτρομηχανικό - λόγω της αρχής λειτουργίας του, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

 

1) Ποιες είναι οι βασικές πηγές κατανάλωσης ρεύματος στον ανελκυστήρα;

 

Στους ανελκυστήρες, είτε μιλάμε για υδραυλικούς είτε για ηλεκτρομηχανικούς, οι βασικές πηγές κατανάλωσης ρεύματος που πρέπει να μας απασχολούν, είναι τα φώτα του θαλάμου και το ρεύμα που καταναλώνει η μονάδα ισχύος όταν το ασανσέρ κινείται. Όσο αφορά τα φώτα, αυτά μένουν ανοιχτά μόνο κατά τη διάρκεια της κίνησης ή όταν έχει βλάβη ο ανελκυστήρας και η ποσότητα του ρεύματος που καταναλώνουν δεν εξαρτάται από το είδος του ανελκυστήρα αλλά από το πλήθος και το είδος των φωτεινών στοιχείων πού έχουν επιλεχθεί. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν, ότι επί της ουσίας, το κριτήριο σύγκρισης μεταξύ υδραυλικού και ηλεκτρομηχανικού ανελκυστήρα στο ζήτημα της κατανάλωσης ρεύματος, δεν είναι άλλο από την ποσότητα ρεύματος που απορροφά η μονάδα ισχύος του κάθε συστήματος από το δίκτυο ηλεκτροδότησης, όταν αυτή λειτουργεί.

 

2)  Υπάρχει κάποια διαφορά στο τρόπο λειτουργίας της μονάδας ισχύος μεταξύ των δύο τεχνολογιών;

 

Στου ηλεκτρομηχανικούς ανελκυστήρες, η μονάδα ισχύος, δηλαδή ο ηλεκτροκινητήρας,  λειτουργεί και κατά την άνοδο και κατά την κάθοδο προκειμένου να κινηθεί ο θάλαμος. Αυτό συμβαίνει διότι στους συμβατικούς ανελκυστήρες η άνοδος και η κάθοδος του ασανσέρ εξαρτάται από την φορά περιστροφής της τροχαλίας μηχανής, όπου μέσω των συρματόσχοινων από τη μια μεριά αναρτάται ο θάλαμος και από την άλλη τα αντίβαρα. Έτσι καθώς περιστρέφεται η τροχαλία μηχανής κατά τη μια φορά έχουμε αντίθετη κίνηση θαλάμου και αντιβάρων οπότε όταν ανεβαίνει ο θάλαμος τα αντίβαρα κατεβαίνουν και αντίστροφα. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι στους ηλεκτρομηχανικούς ανελκυστήρες ο ηλεκτροκινητήρας είναι υποχρεωμένος να λειτουργήσει και στις δυο περιπτώσεις της κάθετης μετακίνησης.

Αντιθέτως, στους υδραυλικούς ανελκυστήρες η μονάδα ισχύος - δηλαδή το σύστημα μοτέρ/ αντλίας - λειτουργεί μόνο κατά την άνοδο του θαλάμου, αφού κατά τη κάθοδο ο ανελκυστήρας ουσιαστικά κινείται με τη βοήθεια της βαρύτητας.

 

3) Τότε γιατί δεν ευσταθεί ο ισχυρισμός της κατά 50% λιγότερης κατανάλωσης ρεύματος;

 

Σίγουρα κάποιος μπορεί να σκεφτεί ότι αφού ο υδραυλικός ανελκυστήρας χρησιμοποιεί την μονάδα ισχύος του μόνο κατά την άνοδο, τότε εύλογα η κατανάλωση ρεύματος - συγκριτικά με τον ηλεκτρομηχανικό ανελκυστήρα - θα έπρεπε να είναι η μισή.  Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική...

Στην ουσία το κέρδος στη κατανάλωση ρεύματος που έχουμε χρησιμοποιώντας υδραυλικό σύστημα έναντι συμβατικού ηλεκτρομηχανικού, είναι της τάξης του 10% με 15%. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι στους ηλεκτρομηχανικούς ανελκυστήρες ο κινητήριος μηχανισμός καλείται να κινήσει κάθε φορά το μισό ωφέλιμο για το οποίο έχει σχεδιαστεί αφού έχουμε το αντισταθμιστικό βάρος των αντιβάρων να υποβοηθά τον ηλεκτροκινητήρα.

Αντιθέτως στον υδραυλικό ανελκυστήρα, η ισχύς που χρειάζεται για την ανόρθωση του θαλάμου, παρέχεται όλη από τη μονάδα ισχύος, αφού έχουμε απουσία οποιουδήποτε αντισταθμιστικού παράγοντα όπως αυτόν των αντιβάρων στη προηγούμενη περίπτωση. Έτσι ο κινητήρας ενός υδραυλικού ασανσέρ είναι κατά 40%μεγαλύτερος σε σχέση με αυτόν του ηλεκτρομηχανικού, πράγμα που συνεπάγεται και κατά 40% περισσότερη απορρόφηση ισχύος από το δίκτυο ηλεκτροδότησης. 

Οπότε, αν υπολογίσουμε ότι για το ίδιο ωφέλιμο φορτίο, σε υδραυλικό σύστημα ανελκυστήρα  έχουμε απουσία ηλεκτρικής κατανάλωσης κατά τη κάθοδο του θαλάμου - που θα σήμαινε 50% κέρδος στη συνολική κατανάλωση - αλλά  40% αυξημένη απορρόφηση ισχύος από το δίκτυο ηλεκτροδότησης κατά την άνοδο, σε σύγκριση με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα ανελκυστήρα, καταλήγουμε σε ένα κέρδος γύρω στα 10% με 15% περίπου στη συνολική κατανάλωση.

 

 

Βλέπουμε λοιπόν ότι αναλύοντας τα πραγματικά δεδομένα, ο 6ος μύθος επαληθεύεται μόνο κατά ένα μικρό ποσοστό, κάτι που θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη από τους καταναλωτές, ώστε να μην οδηγούνται σε παραπλανητικά γι' αυτούς συμπεράσματα προσπαθώντας να συγκρίνουν το κόστος ρεύματος λειτουργίας του υδραυλικού τους ανελκυστήρα με έναν αντίστοιχο ηλεκτρομηχανικό. 

Είναι σημαντικό να σημειωθεί, ότι οι σύγχρονοι ηλεκτρομηχανικοί ανελκυστήρες που χρησιμοποιούν σύστημα inverter VVVF για την οδήγηση του ηλεκτροκινητήρα τους, απορροφούν κατά 30% λιγότερο ρεύμα από το δίκτυο ηλεκτροδότησης, με αποτέλεσμα να είναι άκρως ανταγωνιστικοί των αντίστοιχων υδραυλικών στο θέμα της κατανάλωσης.

Καταλήγοντας, αν υπολογίσει κάποιος και την άριστη συμπεριφορά λειτουργίας των ανελκυστήρων με τεχνολογία inverter, τότε αντιλαμβανόμαστε πως η επιλογή τους θα μπορούσε να είναι μονόδρομος.

 

Πηγή εικόνας: agriniopress.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015 09:50

Επικοινωνία


Τηλέφωνο(+30) 210 7750175

Fax(+30) 210 7789759

e-mailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΔιεύθυνσηΙασ. Μαράτου 49,  Ζωγράφου