News Blog

Ενημερωθείτε άμεσα για όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο των ανελκυστήρων...

ΑΡΧΙΚΗNEWS BLOGΧρήσιμες ΣυμβουλέςΟδηγίες προς Διαχειριστές

" Οι δώδεκα μύθοι του ασανσέρ " Μύθος 8ος: Ελάχιστη χρήση = απροβλημάτιστη λειτουργία

Εξασφαλίζουμε απροβλημάτιστη λειτουργία του ανελκυστήρα μας κάνοντας ελάχιστη χρήση;  

Πολλοί ιδιοκτήτες ανελκυστήρων, έχουν τη λανθασμένη άποψη ότι με το να χρησιμοποιούν ελάχιστα το ασανσέρ αυτό θα τους εξασφαλίσει απροβλημάτιστη λειτουργία χωρίς βλάβες και φθαρμένα εξαρτήματα που χρήζουν αλλαγής. Ευσταθεί όμως ένας τέτοιος συλλογισμός, ή οδηγούμαστε σε αντίθετα αποτελέσματα;

 

1) Η λιγότερη χρήση δε διατηρεί τον ανελκυστήρα "νέο";

 

Ο ανελκυστήρας, όπως και το αυτοκίνητο μας, ανήκουν στη κατηγορία μηχανημάτων που μέσω της χρήσης και των κύκλων εργασίας που εκτελούν βοηθούν τα μηχανικά τους μέρη να λιπαίνονται και να αυτοσυντηρούνται ως ένα βαθμό. Για παράδειγμα, καθώς το ασανσέρ λειτουργεί, μέσω των ολισθητήρων του, απλώνεται το λάδι που έχει ρίξει ο συντηρητής στην επιφάνεια των οδηγών δημιουργώντας το χαρακτηριστικό φιλμ λίπανσης, ή λιπαίνεται ο άξονας του κινητήρα μέσω των κουζινέτων του.

Επειδή μιλάμε για μηχανικά μέρη και όχι για ηλεκτρονικά - όπως το κινητό μας για παράδειγμα - η μη στασιμότητα αποτρέπει τη δημιουργίαν κολλημένων εξαρτημάτων που συμμετέχουν στη δημιουργία και διατήρηση της κίνησης.  Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις ακόμα που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε για να ενισχυθεί ο παραπάνω ισχυρισμός αλλά θα γίνουμε κουραστικοί... Για να σας μεταδώσουμε όμως εύστοχα μια γενική εικόνα, σκεφτείτε να αγοράσετε ένα καινούριο αμάξι και να το αφήσετε ανενεργό για 6 μήνες ενώ στη συνέχεια να προσπαθήσετε να το χρησιμοποιήσετε. Είναι πολύ πιθανό να μη τα καταφέρετε... 

 

2) Τα υλικά φθοράς όμως δε φθείρονται γρηγορότερα όσο αυξάνει η χρήση;

 

Ναι, τα υλικά φθοράς, εκεί οφείλουν και την ονομασίας τους, όπως τα φερμουιτ των φρένων στους ηλεκτρομηχανικούς ανελκυστήρες ή οι στεγανωτικοί δακτύλιοι στο εσωτερικό του "μπλοκ" βαλβίδων - βλέπε εδώ παλαιότερο άρθρο μας - των υδραυλικών ανελκυστήρων, φθείρονται γρηγορότερα με τη λειτουργία. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι με το να ελαχιστοποιήσουμε τη χρήση του ασανσέρ μας, θα απαλλαγούμε από κάθε λογής δυσλειτουργία του μηχανήματος που μπορεί να οδηγήσει και στη πλήρη αντικατάσταση ανταλλακτικού.

Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση, καθώς με την ελάχιστη χρήση προστατεύουμε τα υλικά φθοράς αλλά από την άλλη φθείρουμε άλλα μηχανικά μέρη που "ζουν και αναπνέουν" μέσω της αυτολίπανσης και γενικά της μη στασιμότητας. Φυσικά η υπερβολική χρήση καταπονεί την εγκατάσταση στο σύνολο της και είναι κάτι που θα πρέπει να αποφεύγεται για να μην οδηγηθούμε σε σοβαρές βλάβες που θα απαιτήσουν και το ανάλογο κόστος αποκατάστασης.

 

3)  Τι θεωρείται "φυσιολογική χρήση που πρέπει να γίνεται σε ένα ανελκυστήρα";

 

Συγκεκριμένα νούμερα δε μπορούμε να δώσουμε, ειδικά για το πάνω όριο, καθώς αυτό εξαρτάται από την αρχική μελέτη σχεδιασμού της εγκατάστασης αλλά και την ποιότητα των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν. Περισσότερο ασφαλές είναι να μιλήσουμε για το κάτω όριο - χωρίς αυτό να είναι απόλυτο - και να πούμε ότι από 8 με 10 ζεύξεις την ημέρα και πάνω ξεκινάμε να μπαίνουμε στη ζώνη της φυσιολογικής λειτουργίας κάθε ανελκυστήρα.

Φυσικά υπάρχουν εγκαταστάσεις οι οποίες λειτουργούν απροβλημάτιστα και με μικρότερη συχνότητα αλλά αυτό δε μπορούμε να το πούμε με σιγουριά διότι σημαντική είναι και η επίδραση του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο λειτουργεί ένα ασανσέρ. Για παράδειγμα, ένα ανελκυστήρας κοντά σε θάλασσα θα γίνει περισσότερο προβληματικός όταν μένει ανενεργό για μέρες σε σχέση με αυτόν που έχει μια καθημερινή φυσιολογική χρήση.

 

Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε, είναι πως ο ανελκυστήρας έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί και όχι να μένει στάσιμος. Τα όρια στάσιμης, φυσιολογικής και υπερβολικής λειτουργίας δεν είναι σαφώς καθορισμένα εκτός αν μιλάμε για τις ακραίες περιπτώσεις απόλυτης στασιμότητας η συνεχούς χρήσης. Σίγουρα ένας ανελκυστήρας που μένει μέρες σταματημένος αποτελεί ομάδα "υψηλού κινδύνου" για προβληματική λειτουργία. Σε κάθε περίπτωση όμως, ανάλογα με τη περίπτωση και τη ποιότητα υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί μπορεί ο συντηρητής να πει με μεγαλύτερη ακρίβεια πόσο συχνά είναι καλό να χρησιμοποιούμε τον ανελκυστήρα μας ώστε να αυτός να "γυμνάζεται" και να μας εξυπηρετεί καλύτερα.

 

 

 

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 17 Μαρτίου 2015 12:02

Επικοινωνία


Τηλέφωνο(+30) 210 7750175

Fax(+30) 210 7789759

e-mailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΔιεύθυνσηΙασ. Μαράτου 49,  Ζωγράφου