News Blog

Ενημερωθείτε άμεσα για όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο των ανελκυστήρων...

ΑΡΧΙΚΗNEWS BLOGΧρήσιμες ΣυμβουλέςΟδηγίες προς Διαχειριστές

Ο εγκέφαλος του Υδραυλικού Ανελκυστήρα!


Ένα μικρό ενημερωτικό αρθράκι για τη "Νοημοσύνη" της μονάδας ισχύος του υδραυλικού ανελκυστήρα!


 

Στο μηχανοστάσιο ενός υδραυλικού ανελκυστήρα εδράζονται ο πίνακας λειτουργίας του ασανσέρ (ο εγκέφαλος που συλλέγει τις κλήσεις, ελέγχει το κύκλωμα ασφαλείας και μεταφέρει την ισχύ στη μονάδα ισχύος ώστε να πραγματοποιηθεί η κίνηση του θαλάμου) και η μονάδα ισχύος της εγκατάστασης η οποία αποτελείται από ένα μεταλλικό καζάνι στο εσωτερικό του οποίου τοποθετείται το ζεύγος αντλίας/μοτέρ. Το καζάνι αυτό είναι γεμάτο με το υδραυλικό λάδι το οποίο προορίζεται να σταλεί μέσω του ζεύγους αντλίας/μοτέρ στη μπουκάλα του εμβόλου και να έχουμε έτσι την επιθυμητή ανέλκυση του θαλάμου. Για να μπορέσει όμως αυτή η διαδικασία να γίνει με ομαλό τρόπο και να αποφευχθούν επώδυνες ταλαντώσεις του συστήματος (για εξοπλισμό και επιβάτες) χρειάζεται η ροή του λαδιού να ελέγχεται από ειδικό σύστημα ρυθμισμένο κατάλληλα ώστε να παραχθούν οι προβλεπόμενες ράμπες κίνησης. Δε μιλάμε για τίποτα παραπάνω από την χαρακτηριστική σε όλους κίνηση των σύγχρονων ανελκυστήρων, ομαλό ξεκίνημα - σταθερή ταχύτητα - ομαλό σταμάτημα. Το σύστημα αυτό, στους υδραυλικούς ανελκυστήρες, ονομάζεται "υδραυλικό block βαλβίδων" και παρεμβάλλεται του ζεύγους μοτέρ/αντλίας και της μπουκάλας του εμβόλου. Έτσι το λάδι πριν φτάσει στο έμβολο, που θ' ανορθώσει τον θάλαμο, περνάει από "επεξεργασία" μέσα στο block βαλβίδων και εξέρχεται από αυτό με ροή που να ικανοποιεί τις προβλεπόμενες ράμπες κίνησης.

hydraulic elevator

Καζάνι υδραυλικού ανελκυστήρα

Στη παρακάτω φωτογραφία, μπορείτε να δείτε ένα άκρως διαδεδομένο block βαλβίδων που χρησιμοποιείται στη χώρα μας από πολλές βιομηχανίες κατασκευής υδραυλικών ανελκυστήρων όπως η KLEEMANN, το γνωστό EV100 της εταιρεία Blain Hydraulics.


 

 

Οι ρυθμίσεις για την επιθυμητή λειτουργία του block γίνονται με ειδικές βίδες ρύθμισης που βρίσκονται σε συγκεκριμένες θέσεις πάνω στο εξάρτημα. Έτσι βιδώνοντας ή ξεβιδώνοντας ο τεχνικός μπορεί να προσαρμόσει τη λειτουργία του block.

Πλεονεκτήματα μηχανικού block βαλβίδων:

α) Χαμηλότερο κόστος που μειώνει το κόστος αγοράς όλου του καζανιού

β) Μηχανικές ρυθμίσεις που γίνονται εύκολα από τον συντηρητή και δεν εξαρτώνται από ηλεκτρονικά

 

Μειονεκτήματα μηχανικού block βαλβίδων:

α) Οι ρυθμίσεις είναι σταθερές και δε μπορούν να αλλάξουν ώστε να προσαρμοστούν στις ανάγκες του φορτίου ή της θερμοκρασίας του λαδιού (αλλαγή του ιξώδες του λαδιού όπου επηρεάζει τη ταχύτητα ροής του). Έτσι έχουμε αποκλίσεις από τις επιθυμητές ράμπες κίνησης ανάλογα αν το λάδι είναι ζεστό η κρύο.

β) Όχι και τόσο μεγάλη ακρίβεια ρυθμίσεων λόγω του μηχανικού τρόπου μέσω του οποίου αυτές πραγματοποιούνται (βίδες ρύθμισης)

 

Η βιομηχανία υδραυλικών ανελκυστήρων, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα παραπάνω προβλήματα κατασκεύασε τα λεγόμενα ηλεκτρονικά block βαλβίδων. Αυτά φέρουν αισθητήρες ροής και θερμοκρασίας λαδιού, ενώ ταυτόχρονα επικοινωνούν με ηλεκτρονικό εγκέφαλο τον οποίο τροφοδοτούν συνεχώς με τα δεδομένα των αισθητήρων  κατά τη διάρκεια της κίνησης. Ο εγκέφαλος με την σειρά του επεξεργάζεται τα δεδομένα και αναπροσαρμόζει τη κίνηση των βαλβίδων ώστε να επηρεαστούν κατάλληλα οι ράμπες κίνησης προς το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Πλεονεκτήματα ηλεκτρονικού block βαλβίδων:

α)Μείωση στη κατανάλωση ενέργειας από 30% εως και 60%, ανάλογα με τον τύπο ηλεκτρονικής βαλβίδας που χρησιμοποιούμε, σε σχέση με την συμβατική βαλβίδα

β) Οι ρυθμίσεις είναι δυναμικές και προσαρμόζονται στις ανάγκες του φορτίου ή της θερμοκρασίας του λαδιού (αλλαγή του ιξώδες του λαδιού όπου επηρεάζει τη ταχύτητα ροής του). Έτσι έχουμε ελάχιστες αποκλίσεις από τις επιθυμητές ράμπες κίνησης ανάλογα αν το λάδι είναι ζεστό η κρύο.

γ) Πολύ ακριβείς ρυθμίσεις αφού γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο

 

Μειονεκτήματα ηλεκτρονικού block βαλβίδων:

α) Υψηλότερο κόστος που αυξάνειι το κόστος αγοράς όλου του καζανιού

β) Πιο εξειδικευμένος τρόπος ρυθμίσεων που χρειάζεται εξωτερικό προγραμματιστή και γνώσεις του εκάστοτε συστήματος

γ) Εξάρτηση από ηλεκτρονικά που μειώνει τη δυνατότητα άμεσης αποκατάστασης βλάβης

 

Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας είναι η χρήση inverter VVVF για την οδήγηση του μοτέρ της μονάδας ισχύος.Έτσι έχουμε έλεγχο της ροής του λαδιού μέσω της κατάλληλης οδήγησης του ζεύγους μοτέρ/αντλίας (αυξομειώνεται η παροχή λαδιού αλλάζοντας τις στροφές του μοτέρ μέσω της συχνότητας παροχής, VVVF) και όχι από το block των βαλβίδων, το οποίο υφίσταται μεν αλλά σε μια πιο απλοποιημένη μορφή αφού πλέον λειτουργεί ως διακόπτης (ανοίγω/ κλείνω). Πάνω σε αυτή τη λογική λειτουργεί η inverter σχεδίαση της εταιρείας Blain Hydraulics.

 

 

Στο παραπάνω σήμα βλέπουμε ότι το inverter τροφοδοτεί το μοτέρ και αυτό στέλνει με ελεγχόμενη ροή το λάδι στο απλοποιημένο block βαλβίδων EV100 το οποίο η εταιρεία ονόμασε EV4. Το block EV4 ουσιαστικά λειτουργεί στη κάθοδο όπως to EV100, αφού στη κάθοδο δε συμμετέχει το μοτέρ άρα ο έλεγχος ροής γίνεται με τον συμβατικό μηχανικό τρόπο, ενώ στην άνοδο λειτουργεί ως διακόπτης (ανοίγω/κλείνω).

 Το block EV4

Παρακάτω εμφανίζονται διάφορες γραφικές παραστάσεις απο τις μετρήσεις της εταιρείας, που δείχνουν πόσο ανεπηρέαστες είναι οι ράμπες κίνησης σε διαφορετικές θερμοκρασίες λαδιού.

 

EV4 Loaded car

 

Τέλος πάνω στην λογική inverter υπάρχουν και πιο βελτιωμένες λύσεις, όπως αυτή της εταιρείας Bucher Hydraulics (VF-LVR) όπου συνδυάζει τη τεχνολογία οδήγησης του ζεύγους μοτέρ/αντλίας με inverter με την τοποθέτηση όχι απλοποιημένου μηχανικού block βαλβίδων αλλά με ηλεκτρονικό block. έτσι επιτυγχάνει τελειότερη ρύθμιση ροής λαδιού προς το έμβολο.

Η λύση του inverter είναι βέβαια ακριβότερη αλλά προσφέρει τελειότερα αποτελέσματα ομαλής κίνησης και επιπλέον η εξοικονόμηση ενέργεια κυμαίνεται από 60% έως 80%.

Το παρακάτω animation δείχνει πώς γίνεται η "επεξεργασία" της ροής λαδιού στο μηχανικό block βαλβίδων EV100, σε αντιστοιχία με τη κίνηση του θαλάμου.

 

 anodoshellas.gr                                                                                                                      

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 30 Δεκεμβρίου 2014 08:02

Πολυμέσα

Επικοινωνία


Τηλέφωνο(+30) 210 7750175

Fax(+30) 210 7789759

e-mailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΔιεύθυνσηΙασ. Μαράτου 49,  Ζωγράφου